Fashion Accelerator
Gribskovvej 4
2100 Kbh Ø
T/ 3010 8080
E/ pk@vhhr.dk

 

2009

I løbet af den første periode er der afholdt en række events med fokus på aktuelle problemstillinger for modetøjsbranchen.

Workshop
September:
Internationalisering er vejen til vækst. Men hvordan?

Konkurrencen på det danske marked alene giver ikke vækst nok til ambitiøse modevirksomheders forventninger. Derfor gælder det om at internationalisere jeres virksomhed. På denne workshop om internationalisering sætter vi fokus på eksport og sourcing.

Modevirksomheder med små ordrer betaler højere priser til outsourcing. Ved at indgå sourcingsamarbejder kan I sænke omkostningerne og skærpe markedspositionen. Men sourcing kræver også indsigt i kompleksitet og risici, og derfor skal det gribes rigtigt an for at give resultat.

Danmarks Eksportråd er med på denne workshop og fortæller om alt det, I skal vide når man vil accelerere eksporten. De giver tips til, hvor I får information om mere tilgængelige markeder, og hvor I kan få hjælp.

Workshoppen giver dig bl.a. svar på:

  • Hvilke markeder passer vi og vores kollektion til?
  • Optimering af distributionsstruktur
  • Hvordan organiseres et sourcing samarbejde?
  • Hvordan styrer vi sourcing mht. kvalitet og levering?
  • Hvordan håndterer vi ’alt det, der kan gå galt’?

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

International Camp
Unik mulighed: International Fashion Business School

Fashion Accelerator arbejder på at afslutte forløbet med en unik mulighed for at komme på en uges 'international camp' i Milano. Vi er ved at sammensætte en skræddersyet uddannelse på en international Business School, der er specialiseret i fashion og luxury goods.

Uddannelsen vil sætte fokus på de ledelsesmæssige udfordringer i små modevirksomheder. Vi forsøger at sammensætte programmet, så der både er undervisning, workshops og virksomhedsbesøg.

Deltagelse i den internationale camp kræver en egenbetaling på 6.000 kr. pr. person plus moms. Mere information om kursusprogram, dato og betingelser kommer senere.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Virksomhedsbesøg
Mød modebranchens ikoner

Efteråret byder på mange events, og vi arbejder på en række lærerige virksomhedsbesøg hos interessante modevirksomheder. Besøgene skal bl.a. indeholde forskellige modefaglige temaer til inspiration for designerne. Og så vil vi lægge vægt på, at der også bliver plads til mere netværk. Virksomhedsbesøgene er et alternativ til de mere forretningsprægede aktiviteter.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Workshop
2. juni 2009
Forstå butikkernes behov og kend dine argumenter
Hvad er det detailhandlen ser på i deres beslutningsproces ved køb af varer, valg af leverandører og disponering af butikslokalet? Fashion Accelerators workshop om detailhandlens indkøbsstrategier tiltrak både modevirksomheder, mentorer og uddannelsessteder.
Ved at få kendskab til de særlige økonomiske begreber, som detailhandlen fokuserer på, kan modevirksomheder flytte fokus fra pris til i stedet at diskutere merværdi og behovsdækning.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Workshop
Maj 2009
Hvordan bliver modekommunikationen målrettet og spændende?
Hvem er jeres målgruppe? Hvilke værdier er vigtige for jeres virksomhed og hvordan kommunikerer I det til jeres kunder og butikker? Hvordan fastholder I opmærksomheden og gør kommunikationen målrettet og spændende?

Det var emnerne på Fashion Accelerators workshop om modekommunikation, som senere blev fulgt op af et netværksmøde, hvor deltagerne fik individuel feedback. Dette forløb kører stadig videre.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Workshop
28. april og 20. maj 2009
Professionelt salg i modebranchen
Workshop med to hele dage om salgsprofil, planlægning, værktøjer og teknikker. Salg er en af de vigtigste parametre for succes, og på denne workshop fik deltagerne viden om deres salgsprofil og konkrete metoder til at øge salget.
Mellem den første og den anden workshop fik de 15 deltagere mulighed for individuel sparring med instruktøren.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Workshop
23. marts og 2. juni 2009
Målrettet finansiering giver jeres modevirksomhed en konkurrencefordel
Økonomi og finansiering skal håndteres professionelt i modevirksomheder. Det giver handlefrihed og konkurrencefordele. Fashion Accelerators workshop om strategi og finansiering satte fokus på cash flow, omkostningsreduktion og finansiering. Deloitte præsenterede årets benchmarkanalyse af mode- og tekstilbranchen, og gav gode råd om hvordan modevirksomheder forholder sig til finansieringskilder og investorer.

Workshoppen blev fulgt op af individuelle møder mellem Deloitte og deltagerne i Fashion Accelerator, hvor den enkelte virksomhed kunne sammenligne deres placering med de modevirksomheder, der indgik i benchmark-analysen.
Workshoppen havde også indlæg fra VækstFonden.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Master Class
Januar 2009
Fashion Merchandising - kernen i hele forretningen!
Noget af det vigtigste for et succesfuld fashion brand er professionel planlægning af indkøb, produktudvikling, management og marketing. Fashion Merchandising hedder det, og handler kort sagt om at opnå den rigtige merchandise til den rette tid, på det rette sted, i de rette mængder til den rigtige pris - og med den rette sales promotion.

Fashion Accelerators 4 dages Master Class bød på konference med fokus på planlægning, præsentation og branding af kollektionen. Barbara Kramer, rådgiver og modeekspert fra Designers & Agents i New York var hovedtaler på workshoppens første dag. Herudover fortalte Oberon Sinclair-Carin, PR-agent i New York om, hvordan man markedsfører sig selv.

De følgende dage tog Barbara Kramer fra Designers & Agents i New York, på virksomhedsbesøg hos alle deltagerne, der skulle præsentere brand og kollektion. Derefter fik de hendes feedback på styrker og svagheder.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

November 2008
Fashion Accelerator skudt i gang!
Så er Fashion Accelerator en realitet. Det blev markeret ved et kick off arrangement d. 27. november hos Bestseller i København med deltagelse af de udvalgte virksomheder, mentorer, gæster, presse og partnerne bag projektet.

Relateret info

Læs også


Emner

Events